Nauczyciele

Iwona Madej-Karetko

Joga – z miłości do Życia…

Joga towarzyszy mi na co dzień od kilkunastu lat. Zafascynowała mnie jako wielowymiarowa aktywność fizyczna, która łączy w sobie ćwiczenia fizyczne ze świadomym oddechem oraz koncentrację i uważność podczas praktyki. 

Joga była początkiem mojej świadomej, ponad dziesięcioletniej podróży do siebie. W moim własnym procesie odnajdowania swojej prawdziwej istoty oraz odkrywania twórczego potencjału korzystałam z takich metod jak joga, medytacja, psychoterapia, body psychoterapy training, warsztaty rozwoju osobistego, trening mindfullness, satsang. Takie holistyczne podejście, ale przede wszystkim wewnętrzne pragnienie rozwoju i doświadczania szczęścia na co dzień sprawiły, że dziś czuję się lepiej niż kiedykolwiek. Doświadczam w życiu więcej radości, żywotności, rozluźnienia, przepływu i potrafię radzić sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami w sposób świadomy i spokojny. Jestem żywym przykładem tego, że nie świat zewnętrzny i okoliczności mają decydujący wpływ na nasze samopoczucie. To odnalezienie harmonii wewnątrz, umiejętność traktowania siebie z miłością i łagodnością sprawiają, że w każdych warunkach możemy czuć się dobrze i spełnieni.  

Z czasem w naturalny sposób zaczęłam się dzielić swoim doświadczeniem ucieleśnienia podczas  rozwojowych warsztatów pracy z ciałem oraz spotkaniach w kręgu kobiet: „Świątynia kobiet. ”  

O swoim doświadczeniu transformacji oraz roli ciała i odczuwania piszę na blogu

W miarę jak ewoluowała moja świadomość siebie i ciała, ewoluowało również moje podejście do praktyki jogi. Dziś podczas zajęć kieruję uwagę uczestników na odczuwanie, budowanie świadomości ciała oraz poznawanie swoich ograniczeń i umiejętność ich przekraczania w łagodny sposób. Ważna jest dla mnie funkcjonalność – czyli taki sposób ćwiczenia, dzięki któremu nasz organizm w sposób optymalny funkcjonuje w codziennym życiu. Optymalna według mnie praktyka ma jednocześnie pomóc uwolnić napięcie tam, gdzie tego potrzeba, oraz wzmocnić te partie ciała, które są osłabione. Celem ćwiczenia jogi jest więc przywrócenie naturalnej gibkości, elastyczności i ruchomości tkanek z jednoczesnym uszanowaniem ograniczeń i indywidualności każdej z osób)

Joga to również uważność, techniki oddechowe i relaksacyjne. Takie integralne podejście sprawia, że zajęcia działają wielokierunkowo: rozluźniają i wzmacniają ciało, wyciszają umysł oraz wspierają umiejętności radzenia sobie ze stresem i napięciami dnia codziennego. 

Moją pasją jest dzielenie się wiedzą oraz ucieleśnionym doświadczeniem ze wszystkimi, którzy chcą odnaleźć wewnętrzny spokój, rozluźnienie i radość na co dzień. Jeśli pragniesz zakochać się w świadomym ruchu, poczuć ciało i rozluźnić umysł serdecznie zapraszam Cię na zajęcia!

Wykształcenie w kierunku holistycznej pracy z ciałem:

2009-2010 kurs instruktora rekreacji ruchowej ze specjalnością fitness – hatha joga- Politechnika Częstochowska prof. Janusz Szopa
2010-2013 kurs nauczycielski jogi wg. metody B.K.S. Iyengara (Konrad Kocot) zakończony egzminem Introductory 2
2010-2017 udział w licznych warsztatach doskonalących jogi z nauczycielami z Polski i zza granicy: z Ritą Keller, Corine Biria, Lois Steinberg, Faeq Biria, Stephane Lalo, Carrie Owerko, Joe Pereira, Abhijata Iyengar, Jaki Nett, Usha Devi, Jurek Jagucki, Ewa Wardzała, Wojtek Karczmarzyk, Marek Migała, Robert Spica, Konrad Kocot
2016-2017 Body Psychoterapy Training (Selfinstitute – Anna Pączka)
2017 Fundamentalne elementy pacy z ciałem (Instytut Terapii Tańcem i Ruchem – Iba)
2017-2018 Kurs świadomości ciała, emocji, relacji wg metody Laban Bartenieff (Agnieszka Sokołowska)
2019 Zoga – Multidemnsional Movement
2019- 2021 Holistyczne Studia Transpersonalne (w trakcie)

 

Sylwia Jankowska

Z jogą zaprzyjaźniłam się kilka lat temu. Wówczas marzyłam o silnym i sprawnym ciele.

Wybrałam się na swoje pierwsze zajęcia i tak zaczęła się moja podróż. Podróż ciała, a jak okazało się później – także i umysłu.

Dzięki praktyce, poza elastycznym ciałem, osiągnęłam kilka osobistych celów. W 2017 roku zdobyłam uprawnienia Instruktora Rekreacji Ruchowej o specjalności Hatha Joga (kurs organizowany przez Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej w Toruniu), a w 2019 roku ukończyłam studia podyplomowe o kierunku Joga i Relaksacja na Wydziale Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Dużo czasu poświęcam na samokształcenie w tym zakresie.

W jodze najbardziej fascynuje mnie, że nie jest ona jedynie fizyczną praktyką asan. Wszystko, co dzieje się na macie, ma swoje odbicie w codziennym życiu. Systematyczna praktyka wpływa na psychikę zmieniając wzorce naszych zachowań. Dzięki jodze stajemy się bardziej otwarci, wrażliwi, cierpliwi. Po prostu bardziej świadomi swojego ciała i ducha.

Moje zajęcia prowadzę zgodnie z ideą „jogi akademickiej”, czyli systemem aktywności prozdrowotnej opartej na asanach hatha jogi ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych możliwości oraz kondycji fizycznej każdego z uczestników zajęć. Dodatkowo bardzo ważne okazują się aktualna kondycja psychofizyczna, nastrój, pora roku….

Najważniejsza zasada: nic nie musisz ! Bierzesz z jogi to, co chcesz i cieszysz się nią.

Joanna Rączkowiak

Instruktorka jogi, specjalistka kinezygerontoprofilaktyki. Prowadzi treningi mięśni dna miednicy oraz tańce w kręgu. Jako redaktorka, w pracy nad książkami czuje się jak ryba w wodzie, a bez pływania w jeziorach nie wyobraża sobie życia. Śpiewa w grudziądzkim chórze Contrapunkt oraz regularnie dba o to, by próbować w życiu nowych rzeczy, spełniać swoje marzenia i dzielić się z innymi tym, co potrafi.

Joga jest dla mnie kluczem do balansu w życiu: między tym, co napięte a tym, co rozluźnione, między aktywnością a odpoczynkiem, wysiłkiem i relaksem, dyscypliną i odpuszczeniem. Pomaga mi żyć mądrzej, a przede wszystkim zdrowiej, spokojniej i radośniej. Głęboko wierzę, że naszym naturalnym odczuciem pochodzącym z ciała jest błogość, nie ból, oraz że możemy doświadczać dobrostanu w każdym wieku.

Na swoich zajęciach dbam o to, by każdy poznał podstawy anatomii i rozumiał fizjologię ruchu oraz widział, w jaki sposób za pomocą pozycji jogi poprawić swoją postawę ciała, kondycję fizyczną i samopoczucie oraz jak sobie pomóc w przypadku typowych dolegliwości. Uczę prawidłowego oddechu oraz ćwiczeń koncentracyjno-oddechowych oraz ich zastosowania na co dzień. Zwracam szczególną uwagę na profilaktykę zdrowotną związaną z procesem starzenia się oraz higienę psychiczną – zarządzanie stresem, umiejętność odpoczynku i regeneracji.

Do wspólnej praktyki jogi zapraszam szczególnie tych, którzy się wahają: mało elastycznych, dużo siedzących, niecierpliwych i niespokojnych czy niezbyt młodych Jestem przekonana, że wspólnie będziemy świadkami pozytywnych zmian w Twoim życiu!