Plan i opis zajęć

Opis zajęć

Joga funkcjonalna – zajęcia ukierunkowane na całościową pracę z ciałem. Ich celem jest budowanie świadomości ciała, wzmacnianie głębokich struktur mięśniowo-powięziowych odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie w codziennym życiu oraz rozluźnianie napięć gromadzonych w powięziach. Joga funkcjonalna to również praca nad naturalną gibkością, elastycznością i sprężystością. Podczas zajęć pogłębiamy odczuwanie ciała, wzmacniamy zmysł propriocepcji, budujemy stabilność i równowagę, szukamy optymalnej pracy uwzględniającej indywidualny potencjał i ograniczania uczestników zajęć. Zajęcia inspirowane są zarówno klasycznymi asanami hatha jogi jak i współczesnymi technikami pracy z powięziami.
Joga funkcjonalna to praca z ciałem, która uczy jak lepiej, zdrowiej, bez bólu i w rozluźnieniu żyć na co dzień.

Poziom 0 – zajęcia łagodne dla osób początkujących, pań w czasie menstruacji lub ciąży, osób z dolegliwościami bólowymi kręgosłupa i in. oraz wszystkich potrzebujących łagodnej praktyki.
Poziom I – zajęcia dla osób, które uczestniczyły wcześniej w zajęciach jogi lub w kursie początkującym, znają i wykonują podstawowe asany i są sprawne fizycznie.

Joga+ HIIT – połączenie jogi i dynamicznego treningu o wysokiej intensywności inspirowanego asanami jogi. Trening jest skonstruowany pod kątem bezpieczeństwa wykonywanych zmodyfikowanych asan i pobudzenia metabolizmu na 48 godz. Zajęcia dla osób potrzebujących intensywnej, dynamicznej praktyki, bez ograniczeń zdrowotnych.

Hatha joga – Hatha joga to ćwiczenia fizyczne jogi (asany) wraz z technikami oddechowymi (pranayamy). Urozmaiceniem zajęć hatha jogi są vinyasy – asany płynnie połączone ze sobą i zsynchronizowane z oddechem.

Ćwiczenia hatha jogi polegają na powolnym przyjęciu danej pozycji (asany), trwaniu w niej przez
określony czas, a następnie powolnym wyjściu z tej pozycji. Dzięki temu pomagają nie tylko uzyskać lepszą gibkość i sprawność, ale także niosą znaczne korzyści zdrowotne.
Asany powodują izometryczne napięcie mięśni i ich rozciąganie, wydłużają kręgosłup przez czynną pracę mięśni, zwiększają ruchomość w stawach, likwidują przykurcze mięśniowe i kształtują nawyk prawidłowej postawy. Wydłużenie kręgosłupa odbywa się
przez aktywizację mięśni, co zmniejsza obciążenie krążków międzykręgowych. Pozycje skrętne zwiększają ruchomość kręgosłupa, angażując mięśnie krótkie przykręgosłupowe, wzmacniają mięśnie skośne brzucha i grzbietu, masują narządy wewnętrzne, co sprzyja
lepszemu trawieniu i wyszczupla talię, kształtując zgrabną sylwetkę. Skłony w przód zwiększają ruchomość kręgosłupa, likwidują napięcia mięśniowe odcinka lędźwiowego oraz masują narządy jamy brzusznej, a także likwidują przykurcze mięśni kulszowo-goleniowych.
Wygięcia w tył poprawiają ruchomość kręgosłupa, wzmacniają mięśnie grzbietu, zapobiegają nadmiernemu przeciążeniu krążków międzykręgowych w wyniku długotrwałego utrzymywania pozycji siedzącej. Ponadto kształtują prawidłowe wysklepienie klatki
piersiowej, co sprzyja jej rozszerzeniu i otwarciu. Ćwiczenia w pozycjach leżących odciążają kręgosłup od ucisku osiowego, rozluźniają i odprężają.

Techniki oddechowe (pranayamy) uczą prawidłowego oddychania, co jest bardzo istotne dla utrzymania zdrowia i sprawności fizycznej. Przyjęcie prawidłowej postawy i skupienie się na właściwym oddychaniu pozwala lepiej dotlenić organizm, pobudza krążenie i reguluje
ciśnienie krwi, ułatwia trawienie i zwiększa intensywność przemiany materii, pobudza aktywność erytrocytów, oczyszcza organizm i usuwa toksyny.

Kurs wstępny

Kurs wprowadzający do jogi (8 zajęć) podczas którego uczestnicy w uporządkowany sposób zapoznają się z podstawowymi grupami asan (pozycji jogi) oraz poznają proste techniki koncentracyjne i oddechowe.